Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Droga pacjenta do dentysty od strony marketingowej
  • 22-10-2021
 

 

 

 

 

 

W czasach, kiedy dentystów było niewielu, pacjent chodził do tego stomatologa, który prowadził gabinet najbliżej jego miejsca zamieszkania. Wzrost liczby gabinetów dentystycznych doprowadził do rozwoju konkurencji, natomiast większa świadomość pacjentów na temat możliwości, jakie oferuje nowoczesna stomatologia, spowodowała, że usługi stomatologiczne zaczęły podlegać prawom marketingu.

 

Istnieje kilka etapów marketingowej „podróży” pacjenta od momentu, w którym uświadamia on sobie, że potrzebuje dobrego dentysty, aż do chwili, w której w grę wchodzi maksymalny zwrot z inwestycji na marketing wdrożony przez stomatologa. Oto one:

  • świadomość marki – pacjent uświadamia sobie, że konkretny dentysta jest możliwą opcją do zapewnienia opieki stomatologicznej;

  • ocena – pacjent bada, czy faktycznie wybrany dentysta bądź gabinet warte są jego uwagi;

  • etap potencjalnego klienta – pacjent zadzwoni, zapyta o ofertę, umówi się online;

  • przekształcenie kontaktu w wizytę – etap, w którym pacjent fizycznie pojawia się w gabinecie po raz pierwszy;

  • wchodzenie w interakcję i budowanie zaufania – pacjent podczas wizyty ocenia, czy może stomatologowi i jego zespołowi zaufać i czy interakcja, w jaką wchodzi, jest dla niego korzystna;

  • utrzymanie pacjenta, którego zaufanie już się zdobyło – właśnie na tym etapie stomatolog może zmaksymalizować zwrot z inwestycji w marketing polegający na zdobyciu i utrzymaniu pacjenta, a także – dzięki poleceniom pacjenta – pozyskać nowych klientów.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS