Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 29-06-2021
Kiedy do gabinetu dentysty bądź higienistki stomatologicznej zgłasza się pacjent z nadwrażliwością zębów, jego leczenie może być zdecydowanie większym wyzwaniem, niż leczenie pacjenta, który nie skarży się na tę przypadłość. Z uwagi na nadmierną wrażliwość zębów pacjenci tacy często są spięci i niespokojni. Bywa że od progu gabinetu stomatologicznego taki pacjent woła, aby nie dotykać zębów, nie dmuchać na nie zimnym powietrzem, podgrzać wodę do płukania jamy ustnej, a najlepiej – porządnie znieczulić całą jamę ustną. Wszystko to może doprowadzić do sytuacji stresującej zarówno samego pacjenta, jak i personel medyczny. Tymczasem najważniejsze jest skupienie się dentysty i jego asysty na rzeczywistych potrzebach pacjentów. Do tego personel musi mieć na uwadze swój harmonogram pracy i radzenie sobie z fizycznymi wymaganiami pracy.
Jak sobie tutaj poradzić?
Przede wszystkim położyć nacisk na edukację pacjenta i informowanie go o możliwościach profilaktyki nadwrażliwości zębów. Dobrym sposobem jest przedstawienie konkretnych rozwiązań, na przykład pasty do zębów czy specjalistycznych środków wzmacniających i uszczelniających szkliwo, które mogą być zastosowane od razu – aby nadwrażliwość zębów, która dla pacjenta wydaje się być najważniejszym problemem zdrowia jamy ustnej, przestała stanowić przeszkodę w skupieniu się na usuwaniu znacznie poważniejszych nieprawidłowości, które istnieją w jamie ustnej.