Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 28-05-2021
Związek między otyłością a próchnica zębów jest wyraźny – choroby te mają wspólne czynniki ryzyka. Z tego powodu w Wielkiej Brytanii postanowiono zająć się walką z obu zagrożeniami zdrowotnymi jednocześnie. Na Wyspach ma pojawić się całkowity zakaz reklamowania – do godziny 21.00 – produktów spożywczych, które przyczyniają się do rozwoju otyłości u dzieci i do próchnicy zębów.
Są to produkty bogate w cukier, tłuszcz i sól. Dzieci i młodzież spożywają ich obecnie około trzykrotnie więcej, niż wynosi zalecane dobowe spożycie. Zwiększa od znacznie ryzyko próchnicy zębów i otyłości, ale też i innych przewlekłych schorzeń, takich jak cukrzyca typu 2. Ryzyko to wzrosło szczególnie w pandemii, ponieważ dzieci spędzają więcej czasu w internecie z powodu zamknięcia szkół i nauki zdalnej.
Eksperci z z Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej przyklaskują pomysłowi ograniczenia reklam żywności bogatej w tłuszcze, cukier i sól. Podkreślają, że obecnie jest zbyt wiele produktów sprzedawanych dzieciom, o których mówi się, że są dobre dla rozwijających się organizmów, ponieważ nie zawierają dodatku cukru. Tymczasem minusem tych produktów jest duża zawartość w nich ukrytych cukrów, a także spora ilość soli i tłuszczu.
Wskazuje się, że modyfikacja składu produktów na zdrowszy, a także całkowita zmiana etykietowania żywności, aby rodzice i opiekunowie mogli łatwiej ocenić, które produkty spożywcze są najbardziej odżywcze, na pewno wspomogłaby dodatkowo walkę z plagą wymienionych chorób cywilizacyjnych.