Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Elektroniczna ewidencja odpadów
  • 08-01-2020
 

 

 

 

W myśl nowych przepisów od 1 stycznia 2020 roku sprawozdawczość oraz ewidencjonowanie odpadów prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej. Aby podmiot obracający odpadami mógł skorzystać z elektronicznej ewidencji, konieczny był wcześniejszy wpis do rejestru BDO, czyli systemu teleinformatycznego, który zawiera dane o produktach w opakowaniach oraz o gospodarujących odpadami. Lista wszystkich podmiotów, które zostały wpisane do elektronicznego systemu, jak i sam rejestr BDO, są ogólnie dostępne. Zatem wszyscy, którzy obracają odpadami, mogą sprawdzić, czy potencjalny kontrahent na pewno działa legalnie.

W tym roku BDO poszerzony został o dwa moduły — ewidencji oraz sprawozdawczości. Wskutek tego podmioty, które są wpisane do rejestru lub dopiero zostaną do niego wpisane, będą prowadzić sprawozdawczość oraz ewidencję w tym właśnie systemie elektronicznym.

 

Rejestr BDO powstał z myślą o uszczelnieniu rynku gospodarowania odpadami oraz w celu możliwości skuteczniejszej kontroli w tym obszarze gospodarki. Dodatkowo ułatwia on pracę organów kontroli, ponieważ dzięki niemu można łatwo sprawdzić zgodność rzeczywiście prowadzonej gospodarki odpadami z tym, co przedsiębiorca zadeklarował w rejestrze.


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS