Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-03-2018
Eksperci zajmujący się monitorowaniem rozwoju i ewolucji internetu zwracają uwagę na zjawisko medykalizacji tego medium. Trend ten zaznacza się przez wyraźny wzrost liczby stron o tematyce zdrowotnej i medycznej. Wiele z witryn to serwisy, ale też coraz więcej jest stron lecznic, gabinetów, laboratoriów medycznych i protetycznych. Związane jest to z poszerzaniem się usług w obszarze marketingu wirtualnego, a także ze wzrostem świadomości tak pacjentów, jak i lekarzy, stomatologów, protetyków, którzy dbają o przyciągnięcie dużej liczby pacjentów oraz zainteresowani są tworzeniem wizerunku marki swojego gabinetu czy pracowni. Coraz częściej do strony informacyjnej placówki medycznej dołączają oni blogi czy serwisy newsowe o tematyce dotyczącej specjalizacji, którą się zajmują.
Medykalizacja internetu obserwowana jest też w obszarze poradnictwa. Specjaliści przyznają, że udzielanie porad na forach, ma swoje dobre i złe strony, gdyż nigdy nie wiadomo, kto faktycznie jest naszym rozmówcą. Poza tym nie wiadomo, czyt podawane objawy są faktycznie odczuwanymi symptomami schorzenia czy też tylko indywidualizowaną narracją choroby.
Niebezpieczeństwo, jakie czai się za medykalizacją internetu, to zastępowanie wizyty u lekarza samodzielnym diagnozowaniem schorzenia na podstawie wyczytanych informacji lub porad i sugestii osób uczestniczących w dyskusjach na forach.
Źródło: Opracowanie własne