Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Fundusze na promocję placówki medycznej
  • 23-06-2016
 

 

 

 

 

 

Mikro, mali i średni przedsiębiorcy będą mogli starać się o finansowanie rozwoju firmy i jej ekspansji na rynki międzynarodowe. Ministerstwo Rozwoju zatwierdziło zakresy branżowych programów promocji dla siedmiu branż, w tym dla usług prozdrowotnych, sprzętu medycznego i kosmetycznej. Z kolei Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs, który daje sposobność składania wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Inteligentny rozwój” z działania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.
„P
rogram dla firm branży medycznej obejmuje przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności: 32.50.Z Produkcja urządzeń, instrumentów oraz wyrobów medycznych włączając dentystyczne, 26.51.Z Produkcja instrumentów i przyrządów pomiarowych, kontrolnych i nawigacyjnych, 26.60.Z Produkcja urządzeń napromieniowujących, sprzętu elektromedycznego i elektroterapeutycznego, 20.59.Z Produkcja pozostałych wyrobów chemicznych, gdzie indziej niesklasyfikowanych” – informuje „Rzeczpospolita” w wydaniu z dnia 3.06.2016 r. Obowiązkiem przedsiębiorcy będzie wybranie jednego z pozaunijnych rynków perspektywicznych zgodnych ze strategią ekspansji. Dla tej branży do wyboru są rynki: USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Turcja, Singapur, Brazylia, RPA. Dla sektora usług prozdrowotnych rynkami perspektywicznymi są: Rosja, Ukraina, Norwegia, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Obowiązkiem przedsiębiorcy, który przystąpi do programu, będzie zaplanowanie budżetu całego projektu, przy czym musi uwzględnić w nim działania, które sam chciałby zrealizować i wszystkie elementy obowiązkowe. Maksymalny poziom kosztów kwalifikowanych to 1 milion złotych. W skład kosztów kwalifikowanych wliczane są koszty:

  • wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego;

  • zakupu usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;

  • szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia;

  • podróży służbowych;

  • transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;

  • rezerwacji miejsca wystawowego na targach;

  • opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;

  • organizacji stoiska wystawowego;

  • reklamy w mediach targowych;

  • udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;

  • organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;

  • informacyjno-promocyjne projektu.

     

Szacuje się, że przeciętny zwrot kosztów poniesionych przez przedsiębiorcę będzie wynosił 50 proc. przy założeniu, że wykorzystane będą zarówno reguły pomocy publicznej jak i pomocy de minimis. Przy wykorzystaniu jedynie pomocy de minimis dotacja może wynieść 60 proc. dla przedsiębiorstwa średniego, 75 proc. dla małej firmy, 80 proc. dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego lub 85 proc. dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw. Szczegółowe informacje o konkursie na stronie www. parp.gov.pl.

Źródło: „Rzeczpospolita”


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS