Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Gabinet: dodawanie wartości a poziom cen
  • 03-01-2013
 

 

 

Jeszcze nie tak dawno wysoka cena za usługi stomatologiczne działała na wielu pacjentów zdecydowanie odstraszająco. Dziś – w dobie rosnącej świadomości pacjenta, stawianych przez niego wymagań względem usług, za których wykonanie będzie płacił i w czasach stopniowego bogacenia się społeczeństwa – wysoki koszt wizyty u dentysty może, paradoksalnie, stać się czynnikiem sprzyjającym w rozwoju konkurencyjności gabinetu. Oczywiście przy spełnieniu określonych warunków, takich jak m.in.:

  • nastawienie gabinetu i personelu na świadczenie usług o jakości adekwatnej do ceny;

  • zaangażowanie w obsługę pacjenta (w tym również emocjonalne: uśmiech, miłe obejście, empatia);

  • inwestowanie w nowoczesny sprzęt, technologie i materiały;

  • znakomita orientacja w strefie trendów;

  • inwestycje w marketing stomatologiczny i w aranżację gabinetu czy kliniki (wystrój, zapach, światło, kolor, udogodnienia, atrakcje dla najmłodszych).

To wszystko powoduje, że pacjent czuje, iż w gabinecie dostaje coś więcej niż tylko nową plombę, implant czy protezę. Jest to tzw. dodawanie wartości do usługi. Stosunkowo łatwo jest oszacować poziom cen usług tylko na podstawie stosowanych materiałów stomatologicznych, posiadanego sprzętu i jego jakości oraz kwalifikacji personelu. Dodatek wartość niematerialnych (jak np. pozytywne nastawienie do pacjenta) nie poddaje się tradycyjnym narzędziom wyceny wartości usługi, jednak w znaczący sposób wpływa na to, jak pacjent oceni wizytę u dentysty i czy uzna, że warto było ponieść wysokie koszty leczenia akurat w tym konkretnym gabinecie.

Dodawanie wartości do usługi, co w ostatecznym rozrachunku będzie miało wpływ na ustalenie poziomu cen w gabinecie czy klinice, trzeba przeprowadzać w powiązaniu ze strategią rozwoju konkurencyjności placówki i przy ukierunkowaniu na grupę docelowych pacjentów. Nieco inaczej będzie zatem wyglądać dodawanie wartości w gabinecie nastawionym głównie na usługi protetyczne i implantowanie, inaczej w gabinetach, w których leczone będą przeważnie dzieci, a jeszcze inaczej w tych placówkach, w których grupą docelową są pacjenci o wysokich dochodach, zainteresowani szybką, efektywną poprawą estetyki wyglądu uzębienia. Jakość pracy i oferowanych materiałów w każdym przypadku muszą być na najwyższym poziomie. Jednak w każdym z wymienionych gabinetów dodatkowy nacisk położy się na zrozumienie i zaspokojenie różnych potrzeb pacjentów.

Źródło: Opracowanie własne


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS