Kalendarz Wyszukaj Dodaj wydarzenie |
Rodzaj wydarzenia:Szkolenia
Tematyka:Inne
Data wydarzenia:2022-12-10
Grupa zawodowa:Lekarz
Województwo:mazowieckie
Miejsce:Warszawa, Aleja Krakowska 218
Patronujemy:Nie
Szkolenie stacjonarne i on-line (w formie transmisji na żywo). W przypadku chęci uczestniczenia w formie on-line, prosimy o wpisanie w uwagach w formularzu zgłoszeniowym "on-line".
Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.
10.00 - 11.30 WYKŁAD I - Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.
leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.
11.30-11.45 Przerwa kawowa
11.45 - 13.15 WYKŁAD II Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.
jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?
13.15 - 14.00 Lunch
14.00 - 16.00 WYKŁAD III - Reklamacje pacjentów.
przykłady skarg pacjentów i żądań
czy to już roszczeniowy pacjent?
czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
czy odpisywać?
jak odpisywać?
Zapisy na: http://9zld.pl/index.php/zapisy/2-odpowiedzialnosc-cywilna oraz szkolenia@nowygabinet.pl
Kalendarz