Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna DzieckoWarto wiedzieć

Ankieta

Czy Twoje dziecko lubi myć zęby ?

  • Tak
  • Raczej tak
  • Raczej nie
  • Nie
Do redakcji przyszedł list...
  • 07-01-2010
 

 

...a w nim wymienione są grzechy główne pacjentów. List trafił do redakcji „Gazety Wyborczej”; napisała go lekarka. Oto wymienione w nim grzechy popełniane przez pacjentów:

  • brak higieny – połowa zgłaszających się pacjentów nie myje się; na wizyty przychodzą brudni i przepoceni;

  • agresja, awanturnictwo, pieniactwo i zrzucanie winy za istniejącą rzeczywistość na lekarza – długie oczekiwanie w kolejce na wizytę, absurdy prawne, biurokracja, limity, warunki leczenia, itd. - to główne powody wyładowywania frustracji na lekarzu;

  • nieprzygotowanie do wizyty – pacjenci nie potrafią odpowiedzieć często na najprostsze pytania: o moment pojawienia się dolegliwości, o nasilenie, występowanie choroby w rodzinie, nazwy przyjmowanych leków czy przebytych zabiegów;

  • niestosowanie się do poleceń lekarza, nieprzyjmowanie leków lub samodzielne modyfikowanie dawek medykamentów, niewykonywanie badań w ogóle lub wykonywanie tylko ich części, przerywanie terapii bez konsultacji z lekarzem, niestawianie się na wizyty kontrolne;

  • kłamstwa, krętactwa, manipulowanie lekarzem – nieprzyznawanie się do picia, palenia, złego trybu życia;

  • niepodejmowanie działań profilaktycznych i zgłaszanie się do lekarza dopiero, kiedy konieczna jest poważna interwencja medyczna;

  • przedkładanie samoleczenia nad wizyty u lekarza i fachowe porady oraz terapie medyczne;

  • nieliczenie się z innymi chorymi – próby manipulowania personelem medycznym, by poprawić sytuację chorego z rodziny czy znaleźć mu lepsze miejsce w sali; niewłaściwe zachowanie podczas odwiedzin w szpitalu (to nie klub spotkań towarzyskich, ale placówka, w której przebywają chorzy): głośne rozmowy, krzyki, przemycanie alkoholu lub niedozwolonych dla chorego produktów żywnościowych;

  • zgłaszanie się na izbę przyjęć, kiedy wskazane jest leczenie ambulatoryjne lub świadczenia stomatologiczne realizowane w trybie zwykłym a nie natychmiastowa interwencja medyczna;

  • wręczanie lekarzom tzw. dowodów wdzięczności, które to sytuacje - jak pisze autorka listu – stawiają medyków w niezręcznej sytuacji; lekarka podsuwa pomysł, by swoją wdzięczność pacjenci wyrażali w liście skierowanym do kierownictwa placówki medycznej, która zatrudnia lekarza, albo też zamieścili podziękowanie w prasie.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS